یادداشتی درباره هرمنوتیک و انواع آن

Authors

آیت قنبری

abstract

هرمنوتیک (hermeneutics) در تعریفی ابتدایی، علم تعبیر، تفسیر و تأویل، نام گرفته است. هرمنوتیک به معنای تعبیر و تفسیر برای دستیابی به معناست. این واژه در فارسی «زندآگاهی» نیز ترجمه شده است.پل ریکور، هرمنوتیک را فن تشریح و توضیح نمادها بخصوص نمادهایی که معنی صریح دارند می‏شناسد.او در مقاله «رسالت هرمنوتیک» تعریف زیر را تعریف کارآمدی از هرمنوتیک تلقی می‏کند: هرمنوتیک نظریه عمل فهم است در جریان روابطش با تفسیر متون.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

یادداشتی درباره «هرمنوتیک، کتاب و سنت»

کتاب «هرمنوتیک، کتاب و سنت » توسط حجة الاسلام والمسلمین محمد مجتهد شبستری در سال 1375 به رشته تحریر در آمده است. ناشر آن طرح نو می‏باشد و در همان سال به چاپ دوم رسید. کتاب از دو بخش و دو پیوست تشکیل شده است.      بخش اول کتاب، « پیش فهم ها، علائق، انتظارات مفسران وحی » نام دارد و بخش دوم به « نقد، اصلاح و بازسازی اندیشه دینی » می‏پردازد. البته عمده مضامین و مطالب آن، قبلاً تحت عناوین مختلف در م...

full text

یادداشتی درباره حالت پایدار راکتورهای G.F.S.T.R

در این مقاله مسئله پایداری حالت مداوم راکتورهای G.F.S.T.R را از نظر فیزیکی و ریاضی مورد بحث قرار داده و نشان می دهیم که به طور کلی در مطالعه خواص دینامیکی یک سیستم عدم توجه به تجزیه و تحلیل ریاضی منجر به نتیجه گیریهای غیر دقیق می گردد .

full text

یادداشتی درباره حالت پایدار راکتورهای g.f.s.t.r

در این مقاله مسئله پایداری حالت مداوم راکتورهای g.f.s.t.r را از نظر فیزیکی و ریاضی مورد بحث قرار داده و نشان می دهیم که به طور کلی در مطالعه خواص دینامیکی یک سیستم عدم توجه به تجزیه و تحلیل ریاضی منجر به نتیجه گیریهای غیر دقیق می گردد .

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
فصلنامه علمی پژوهشی علوم سیاسی

Publisher: دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

ISSN

volume 1

issue سال اول - شماره دوم - پاییز 77 1998

Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023